1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Novice

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo
09.06.2011 09:02

»Skoči v Portorož!« - nov videospot Portoroža in Pirana



Posnet je nov promocijski videospot turistične destinacije Portorož & Piran. Gre za pomemben projekt, ki je združil lokalno skupnost, javni sektor in turistično gospodarstvo. V spotu tudi številni znani obrazi.
Video z naslovom "Skoči v Portorož" je bil posnet med 18. in 26. majem 2011 v zraku, na zemlji in pod vodo, v njem pa je nastopilo preko 150 oseb. V šestih snemalnih dneh je bilo na 43-ih scenah posnetega za štiri ure filmskega materiala. Videospot je nastal v sodelovanju s produkcijsko hišo Snaut in agencijo AV Studio, scenarist in režiser je Marko Cafnik.

Ideja za film se je porodila ob ogledu videa, ki ga je Slovenska turistična organizacija pripravila za letošnjo oglaševalsko akcijo v Avstriji. Hotelirji in predstavniki Turističnega združenja Portorož so se zedinili, da morajo narediti preboj iz klasičnega razmišljanja in se oddaljiti od načina komuniciranja, ki se v turistični promociji uporablja že vrsto let. Kot je dejal Jadran Furlanič, direktor turističnega združenja Portorož: "Želeli smo narediti nekaj nekonvencionalnega, svežega in drznega." Dovolj jim je tudi kritiziranja destinacije Portorož & Piran v smislu, da nima dovolj privlačne ponudbe, da ni urejenih plaž, zabave, kulinarične ponudbe itd. Z videom so želeli prikazati pestrost doživetij na destinaciji, svetovljanstvo obiskovalcev ter pristnost domačinov in turističnih delavcev – v videu namreč pretežno nastopajo slednji in ne profesionalni igralci.

Da bi povzeli vse želene elemente, je bilo treba ustvariti daljši video, ki ne sodi v format klasičnih TV spotov. Dolžina videa Skoči v Portorož je 3 minute in 45 sekund, zato je bil izbran format za YouTube, ki omogoča brezplačno objavo in natančnejšo merljivost. Jadran Furlanič še dodaja: "Verjamemo, da bo spot prinesel želene rezultate, to je večjo prepoznavnost Portoroža, Pirana in zaledja."

Za glasbeno podlago je bila izbrana Magnificova uspešnica Hir aj kam hir aj go. Gre namreč za eno redkih slovenskih pesmi popularne glasbe, ki je dobro poznana v tujini, poleg tega pa je tudi ravno prav dinamična.

Zgodba kratkega filma se prične v letalu, kjer pilot naznani naslednjo postajo - Portorož. Takrat glavna igralka, poimenovali so jo "simpatična bejba", skoči s padalom in poleti proti destinaciji. Po pristanku se ozre naokoli in kmalu opazi, da so na isto mesto pred njo očitno skočili tudi drugi. Tako kot ona namreč vsi nosijo posebna zaščitna očala (goggles), ki predstavljajo rdečo nit filma. Sledijo številna doživetja prikazana na humoren način: v bazenu, na masaži, pri oljkarju, na plaži, v solinah...

Videospot se bo od jutri, 8. junija, dalje predvajal na spletnih straneh partnerjev projekta (www.portoroz.si, www.lifeclass.net, www.h-bernardin.si), na spletni strani YouTube, ogledati pa si ga bo mogoče tudi preko socialnih omrežij, kot sta Facebook in Twitter. Ocenjuje se, da je za tovrsten projekt najbolj primerno komuniciranje preko socialnih omrežij, saj glede na vložena sredstva prinese največji učinek, le-ta pa je tudi dobro merljiv. V Avstriji bomo med 14. in 30. junijem videospot promovirali s 15-sekundnimi oglasi na televizijskih postajah ORF, ATV, VOX, SAT 1 in +4, fotografija iz videospota pa služi tudi za osrednji imidž oglaševalske akcije v Italiji. Videospot bo po elektronski pošti poslan 14.000 naslovnikom, ki so prijavljeni na mesečne novice Turističnega združenja Portorož. Organizirane pa bodo tudi nagradne igre (npr. za najboljši video po vzoru Skoči v Portorož in najboljšo fotografijo z zaščitnimi očali "goggles" v Portorožu), s katerimi bomo spodbujali interaktivno udeležbo obiskovalcev Portoroža.

Zanimivo je, da pojavnost večine znanih osebnosti v scenariju ni bila predvidena. Snemanje je bilo nabito s pozitivno energijo, kar je k spontanemu sodelovanju pritegnilo znane prijatelje Portoroža in Pirana. Poleg ministra za promet dr. Patricka Vlačiča, župana Občine Piran g. Petra Bossmana in podžupana Občine Piran g. Gašparja Gašparja Mišiča, so tako v videu nastopili še slavni avstrijski pravljičar Folke Tegetthoff, ki je na dan snemanja ravno kupoval hišo v Piranu, italijanska nogometna legenda Franco Baresi, glasbenica Lucienne Lončina, glasbenik in predsednik Krajevne skupnosti Portorož Slavko Ivančič in še mnogi drugi. V glavni vlogi pa je blestela simpatična igralka Eva Jurca, ki smo jo med drugim lahko videli v nadaljevanki Strasti.

Projekt je združil predstavnike tako lokalne skupnosti kot tudi javnega in zasebnega sektorja, kar se je pokazalo v veliki količini prostovoljnega dela. Finančna sredstva za pokritje produkcijskih stroškov so zagotovili Hoteli Bernardin, Hoteli LifeClass in Turistično združenje Portorož. Pri snemanju pa so sodelovali še: Občina Piran, Krajevna skupnost Portorož, JP Okolje Piran, Krajinski park Sečoveljske soline, Hotel Kempinski Palace Portorož, Aerodrom Portorož, Casinò Portorož, Portoroški pevski zbor, Casa del Sal, Splošna plovba Portorož, okrepčevalnica Cantina iz Pirana, kapitan ladje Svetko, Moto klub White Cross Piran, Društvo ljubiteljev avtomobilov oldtimerjev Portorož, društvo Rosa Klementina, Nogometni klub Piran, ribič Dušan Kmetec, Slobodan Simič Sime, Akvarij Piran in še mnogi drugi.

Videospot si lahko ogledate na: http://bit.ly/jt3tu0

Snemalna ekipa:

Produkcijska hiša Snaut d. o. o.


Eva Jurca, igralka
Marko Cafnik, scenarist in režiser
Dejan Babošek, pomočnik režije
Aljoša Korenčan, direktor fotografije
Jan Perovšek, asistent kamere
Nena Janković, organizatorka
Ajda Srdić, organizatorka
Nataša Trtnik, stilistka
Anita Ferčak, maskerka
Zlatka Šošterič, garderoberka
Damjan Žumer, lučni mojster
Sebastjan Skvarča, lučni mojster