1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Adria.MOVE IT!

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo

Adria.MOVE IT!

Kratka predstavitev projekta »Podpora trajnostnim oblikam mobilnosti v obmorskih mestih« z izvirnim naslovom »Support to sustainable forms of mobility in the coastal towns« z akronimom »Adria.MOVE IT!«

Kratka predstavitev investitorja
Investitor je Obcina Piran ki se nahaja v JZ Sloveniji in je del regije Južna Primorska, župan obcine je Peter Bossman.

Naziv projekta in kratek opis projekta
Naziv projekta, ki je predmet tega investicijskega dokumenta, je »Podpora trajnostnim oblikam mobilnosti v obalnih mestih« z izvirnim naslovom »Support to sustainable forms of mobility in the coastal towns« z akronimom »Adria.MOVE IT!«.

Projekt je namenjen spodbuditvi trajnostne mobilnosti za izboljšanje kakovosti življenja v Jadranski regiji in vecjo ucinkovitost in varnost prometa. To bo doseženo preko priprave analiz sedanjega stanja, modeliranja razlicnih transportnih sistemov, priprave razlicnih scenarijev razvoja prometa, priprave lokalnih nacrtov trajnostne mobilnosti, izobraževanj, delavnic, promocije in izmenjave izkušenj posameznega projektnega partnerja in manjših investicij (nakup koles in stojal za kolesa - kolesarnic, postavitev logisticnih platform, nakup elektricni vozil, ureditev kolesarskih poti in avtobusnih postajališc).

Partner na slovenski strani je Obcina Piran, partnerji v projektu pa so še: Mestna obcina Dubrovnik, Mestna obcina Umag, Mestna obcina Novigrad in Obcina Lopar iz Hrvaške in Obcina Kotor iz Crne Gore. Obcina Piran bo v okviru izvajanja projekta pridobila lokalni nacrt trajnostne mobilnosti in pilotni projekt trajnostne mobilnosti.

Nabavila bo 100 koles s kljucavnicami, uredila 2 stojali za kolesa s streho za skupno 80 koles (2 kolesarnici), kupila 4 elektricna vozila (dva dostavna in dva potniška) in uredila logisticno platformo za prenos tovora iz vecjih tovornih vozil na manjša, elektricna dostavna vozila.





Napovednik

Jul

24

Akvarij Piran

Fotografska razstava delfinov

Aug

23

Piran

Tartini festival

Aug

29

Piransko obzidje

FESTIVAL OBZIDJA 2014