1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Celostna prometna strategija Občine Piran

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo

Celostna prometna strategija Občine Piran

Eden izmed pomembnejših ciljev Evropske unije je zaustavitev nenehnega povečevanja emisij toplogrednih plinov, še zlasti v prometu. Zaveda se, da je zagotavljanje cenovno ugodne in učinkovite mobilnosti oseb in blaga ključni dejavnik za konkurenčnost notranjega trga EU, zato rešitev išče v razvoju trajnostne mobilnosti, s katero želi zmanjševati in odpravljati škodljive posledice povečanega prometa, kot so hrup, okoljska škoda, prometne nesreče, bolezni dihal, zastoji v prometu, podnebne spremembe …

Da bi pospešil razvoj in zavedanje o okolju prijaznih načinih mobilnosti, je Evropski kohezijski sklad s sofinanciranjem celostnih prometnih strategij podprl in spodbudil lokalne skupnosti, da pri načrtovanju svojega prometa razmišljajo trajnostno. Na razpis za sofinanciranje operacij Celostne prometne strategije v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, ki ga je objavilo Ministrstvo za infrastrukturo Republike Slovenije, se je uspešno prijavila tudi Občina Piran.

Ker gre za področje, ki po mnenju občank in občanov odločilno vpliva na kakovost njihovih življenj, se je občina odločila, da bo svojo prometno strategijo izdelala v sodelovanju z javnostjo. Tako je že v prvi fazi odprla 30-dnevno javno razpravo, v okviru katere so občanke in občani dobili priložnost, da s svojimi predlogi sooblikujejo prihodnjo ureditev prometa v njihovem kraju. Na posebni e-poštni naslov predlagam@piran.si, ki ga je Občina Piran odprla izključno za zbiranje predlogov občank in občanov, so izdelovalci prometne strategije iz podjetja Lineal prejeli več kot sto elektronskih sporočil z zelo različnimi predlogi. Večina se je nanašala na najbolj akutne težave starega piranskega mestnega jedra. Nekatere predloge že poznamo, drugi so bili bolj domiselni. Tako si je eden izmed predlagateljev zaželel gondolo, drugi tunel s tekočim trakom, tretji električne rolke … Prepričljiva večina predlagateljev pa se je zavzela za postopno zapiranje starega piranskega mestnega jedra za avtomobile, pod pogojem, da občina zagotovi dodatna parkirna mesta za prebivalke in prebivalce ter učinkovito povezavo med parkirišči in njihovimi domovi.

Občina Piran je v tem obdobju izvedla tudi dve javni razpravi. 11. oktobra 2016 se je skoraj sto Pirančank in Pirančanov zbralo v piranski Apollonijevi palači. Zelo dobro pa je bila obiskana tudi druga javna obravnava, ki je dan kasneje potekala v prostorih Krajevne skupnosti Lucija.

Ker celostna prometna strategija ne bo odgovarjala le na vprašanje, kako želijo prebivalci živeti v občini, temveč predvsem v kakšni občini želijo živeti, je bilo prav vsako mnenje dragoceno. Vse zbrane predloge je izdelovalec celostne prometne strategije ovrednotil z vidika ekonomske, okoljske, prostorske in tehnične sprejemljivosti. Svoje ugotovitve bo javnosti predstavil v začetku prihodnjega leta.

Pri pripravi tega ključnega dokumenta za prihodnost naše lokalne skupnosti si Občina Piran tudi v prihodnje želi aktivnega sodelovanja javnosti. Z izdelovalci celostne prometne strategije si bo prizadevala, da v sodelovanju z občankami in občani oblikuje takšen strateški dokument, ki bo Občino Piran postopoma, a učinkovito razbremenil aktualnih prometnih zagat, izboljšal mobilnost občank in občanov in jim zagotovil kakovosten življenjski prostor.


Poročila





Napovednik

jul

05

Pastoralno-kulturni center Georgios

Kino pod zvezdami

avg

01

Centralna plaža Portorož

Ustvari si poletje

avg

11

Galerija Impresije, Piran

Likovna razstava Poletje 2017