1

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Novice

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo
11.06.2019 11:07

Električna vozila za nadgradnjo zelene mobilnosti prebivalcev in obiskovalcev piranske občine

Občina Piran je v okviru projekta MobiTour pridobila 19 električnih vozil, med katerimi so tri osebna vozila, šest gorskih in deset običajnih koles. Električna vozila, ki so bila kupljena s pretežno evropskimi sredstvi in pomočjo Eko sklada, bodo omogočala lažjo mobilnost med obalnim območjem in podeželjem.

 

V okviru projekta MobiTour (Trajnostna mobilnost turističnih destinacij na obali in v zaledju čezmejnega območja - program Interreg V-A Italija-Slovenija 2014-2020) je občina Piran kupila 16 električnih koles in 3 električne avtomobile, ki bodo na voljo prebivalcem in obiskovalcem za lažjo mobilnost med obalnim območjem in podeželjem.

Vrednost električnih koles je 24.010,54 eur, vrednost avtomobilov 103.654,82 eur. Občina Piran je nakup izvedla s pomočjo 85% sofinanciranja iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Za nakup avtomobilov pa je bila pridobljena še subvencija Eko sklada v višini 19.500,00 eur. V okviru projekta bo Občina Piran postavila še štiri polnilne postaje.

Skupna vrednost projekta MobiTour je 1.268.9155,75 eur, od tega je delež občine Piran 223.935,00 eur. Projekt se bo izvajal 30 mesecev (1. 10. 2017 – 31. 3. 2020). Partnerji projekta so: JZ Park Škocjanske jame (vodilni), Občina Piran (SI), Kobilarna Lipica (SI), Comune di Lignano Sabbiadoro (IT), Istituto di Sociologia Internazionale di Gorizia (IT) in Comune di Caorle (IT).

Splošni cilj projekta je celovito načrtovanje modelov trajnostne mobilnosti za spodbujanje uporabe alternativnih prevoznih sredstev in zmanjševanje onesnaževanja ob zagotavljanju dostopnosti med obalnim območjem in podeželjem.

Rezultat projekta je povečana uporaba nizkoogljičnih prevoznih sredstev v obalnih turističnih destinacijah in v povezovanju s podeželjem. V okviru projekta bodo sprejeti trajnostni načrti urbane mobilnosti (SUMP) s strani občin, saj bomo na podlagi analize obstoječih in po pripravi novih SUMP-ov na območju projekta, razvili nove zasnove sistemov urbane mobilnosti, ki bodo upoštevali načela trajnosti in dostopnosti. Projekt spodbuja v obalnih turističnih destinacijah in njihovem zaledju multimodalnost, okolju prijaznejši prevoz ter uvajanje pametnih storitev za prevoz prebivalcev, obiskovalcev in turistov s pomočjo javnih prevoznih sredstev, električnih avtomobilov in drugih alternativnih prevoznih sredstev.

Občina Piran si bo s tem namenom prizadevala za še bolj trajnostne oblike prevoza, predvsem z vidika zmanjševanja emisij, kjer je vloga vozila v smislu onesnaževanja okolja zelo velika. Iz inovativnih rešitev pametne urbane mobilnosti bodo izpeljane pilotne aktivnosti, ki bodo potrdile ustreznost izbranih inovativnih ukrepov. Pomembno bo tudi izboljšanje povezav med obalnimi turističnimi destinacijami in podeželjem, kar pomeni, da bodo imeli rezultati projekta vpliv tudi na povezovanje atraktivnosti in dostopnosti do manjših turističnih destinacij. S tem bo izboljšana celovitost turistične ponudbe in povišanje števila turistov in obiskovalcev na čezmejnem projektnem območju ter posledično izboljšanje kakovosti življenja prebivalcev in turistov.