1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Novice

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo
11.06.2019 11:07

Električna vozila za nadgradnjo zelene mobilnosti prebivalcev in obiskovalcev piranske občine

Občina Piran je v okviru projekta MobiTour pridobila 19 električnih vozil, med katerimi so tri osebna vozila, šest gorskih in deset običajnih koles. Električna vozila, ki so bila kupljena s pretežno evropskimi sredstvi in pomočjo Eko sklada, bodo omogočala lažjo mobilnost med obalnim območjem in podeželjem.

 

V okviru projekta MobiTour (Trajnostna mobilnost turističnih destinacij na obali in v zaledju čezmejnega območja - program Interreg V-A Italija-Slovenija 2014-2020) je občina Piran kupila 16 električnih koles in 3 električne avtomobile, ki bodo na voljo prebivalcem in obiskovalcem za lažjo mobilnost med obalnim območjem in podeželjem.

Vrednost električnih koles je 24.010,54 eur, vrednost avtomobilov 103.654,82 eur. Občina Piran je nakup izvedla s pomočjo 85% sofinanciranja iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Za nakup avtomobilov pa je bila pridobljena še subvencija Eko sklada v višini 19.500,00 eur. V okviru projekta bo Občina Piran postavila še štiri polnilne postaje.

Skupna vrednost projekta MobiTour je 1.268.9155,75 eur, od tega je delež občine Piran 223.935,00 eur. Projekt se bo izvajal 30 mesecev (1. 10. 2017 – 31. 3. 2020). Partnerji projekta so: JZ Park Škocjanske jame (vodilni), Občina Piran (SI), Kobilarna Lipica (SI), Comune di Lignano Sabbiadoro (IT), Istituto di Sociologia Internazionale di Gorizia (IT) in Comune di Caorle (IT).

Splošni cilj projekta je celovito načrtovanje modelov trajnostne mobilnosti za spodbujanje uporabe alternativnih prevoznih sredstev in zmanjševanje onesnaževanja ob zagotavljanju dostopnosti med obalnim območjem in podeželjem.

Rezultat projekta je povečana uporaba nizkoogljičnih prevoznih sredstev v obalnih turističnih destinacijah in v povezovanju s podeželjem. V okviru projekta bodo sprejeti trajnostni načrti urbane mobilnosti (SUMP) s strani občin, saj bomo na podlagi analize obstoječih in po pripravi novih SUMP-ov na območju projekta, razvili nove zasnove sistemov urbane mobilnosti, ki bodo upoštevali načela trajnosti in dostopnosti. Projekt spodbuja v obalnih turističnih destinacijah in njihovem zaledju multimodalnost, okolju prijaznejši prevoz ter uvajanje pametnih storitev za prevoz prebivalcev, obiskovalcev in turistov s pomočjo javnih prevoznih sredstev, električnih avtomobilov in drugih alternativnih prevoznih sredstev.

Občina Piran si bo s tem namenom prizadevala za še bolj trajnostne oblike prevoza, predvsem z vidika zmanjševanja emisij, kjer je vloga vozila v smislu onesnaževanja okolja zelo velika. Iz inovativnih rešitev pametne urbane mobilnosti bodo izpeljane pilotne aktivnosti, ki bodo potrdile ustreznost izbranih inovativnih ukrepov. Pomembno bo tudi izboljšanje povezav med obalnimi turističnimi destinacijami in podeželjem, kar pomeni, da bodo imeli rezultati projekta vpliv tudi na povezovanje atraktivnosti in dostopnosti do manjših turističnih destinacij. S tem bo izboljšana celovitost turistične ponudbe in povišanje števila turistov in obiskovalcev na čezmejnem projektnem območju ter posledično izboljšanje kakovosti življenja prebivalcev in turistov.