1

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Nova prometna ureditev

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo

NAČRT RAZVOJA MIRUJOČEGA PROMETA NA OBMOČJU OBČINE PIRAN (STRATEŠKE USMERITVE)

Predgovor
V zadnjem desetletju smo priča velikemu porastu števila motornih vozil na naših cestah in podobno kot drugod, tudi pri nas takšnemu porastu prometa ni sledilo sorazmerno izboljšanje prometne infrastrukture. Le redka so mesta, ki se lahko pohvalijo z zadostnim številom urejenih parkirnih mest in redka so mesta, kjer so dovolj pozornosti namenjali zagotavljanju učinkovitega, sodobnega javnega prometa. Žal je čas prehitel tudi nas in ni naključje, da so prometne zagate največje ravno v Piranu. Mesto, ki v mnogo čem kljubuje času in je bilo zgrajeno pred davnimi leti, s svojo zasnovo enostavno ne omogoča sodobnega odvijanja motornega prometa.

Nedvomno predstavlja avto danes potrebo. V hitrem tempu življenja nam zagotavlja ustrezno mobilnost, a obenem se ni težko zavedati tudi vseh njegovih škodljivih vplivov: segrevanja ozračja, prekomernega onesnaževanja zraka, hrupa, zmanjšanja prometne varnosti. Obenem pa se vedno pogosteje jezimo nad prometnim kaosom in gnečo in dnevno izgubljamo vedno več svojega časa: bodisi v prometnih konicah, bodisi pri iskanju parkirnega prostora za svoje vozilo. Ali smo ob vsem tem še vedno tako neodvisni in mobilni?
In vendar, na vrednostni lestvici zaseda neposreden dostop z avtomobilom za mnoge zelo visoko mesto. Zato ne čudi mišljenje, da predstavlja omejevanje dostopa z jeklenim konjičkom za mnoge hud poseg v zasebnost, omejevanje neke osnovne, pridobljene in nikdar zapisane pravice, ki je v vseh teh letih iz dneva v dan težje izvedljiva.

Lahko bi našteli kar nekaj mest po svetu, kjer so z omejitvijo prometa v mestnih jedrih znatno izboljšali kvaliteto bivanja, obenem pa dali tudi nov zagon turistični dejavnosti. Med primere dobre prakse gotovo sodijo staro mestno jedro Ljubljane, Dubrovnik, po velikosti primerljivejši Hvar in še bližji Gradež. Tudi v naši občini lahko in moramo napraviti korak naprej. Pričujoča strategija nakazuje, na podlagi strokovnih podlag in poznavanja prostora, ustrezno pot in rešitve – za boljši jutri.

Dokumenti za prenos:




Napovednik

oktober

01

Piran

Piran, lep kot še nikoli

september

17

Avditorij Portorož

22. Festival slovenskega filma

oktober

18

Tartinijeva hiša, Piran

Dogodki, čustva in občutki